Rebrota, rebrota… y en la hostelería (se) explota

Primeras impresiones y “diario de a bordo” en un día laboral cualquiera en el sector de la hostelería con la nueva “anormalidad”.

25 de mayo 2020. Voy camino del trabajo sin poder evitar pensar en toda la gente con la que me cruzo por las avenidas principales de la ciudad, esas del centro urbano que están rodeadas de zonas verdes, esas que nada tienen que ver con las del barrio donde habito.

Vamos todxs amontonadxs, niñxs, ancianxs, imbéciles y modernillxs en dirección a ningún lugar intentando no pisar el césped como si siguiésemos con el chip implantado de la antigua normalidad en la que se prohíbia el acceso a esos jardines que tanto decora el ayuntamiento para dar la imagen de ciudad sana, libre de altercados y no contaminada…aunque haya que separarse 2 metros la alcaldesa está orgullosa de que sigamos siendo civilizados, seguro. Lo de la distancia de seguridad, para otro día.

Me molaría que se hubiese salido a la calle con ese ansia para cualquier manifestación del pasado que precedía a esta situación que ahora vivimos, pero no fue así, en fin, de nada sirve ya lamentarse. Ahora lo que hay que hacer es salir a patear con mascarilla fingiendo que todo va genial, pisando cemento con el último modelo de playeros que han sido adquiridos en Amazon durante el confinamiento, respetando las zonas peatonales que el césped los tiñe de verde y eso les pega más a los ecologistas, nosé si llamarlo civismo urbanita x ir siempre sobre baldosa o esclavitud consentida que hemos tragado a lo largo de décadas.

¡Continúo!, llego a mi puesto de trabajo después de atravesar un Gijón en un día bochornoso con 23 grados de máxima, lleno de zombies con mascarillas de colores y banderas bordadas que visten el último modelo de Zara, que no se vaya a pensar el resto que con esto del confinamiento se pueden olvidar las tendencias primavera-verano, ¡jamás!

Voy con las expectativas típicas después de lo vivido –bueno, quizás con la costumbre del confinamiento y este nuevo horario de preadolescente de a las 11 en casa la población se haya vuelto más civilizada y miren un poco por los que nos dejamos la espalda en una cocina-, ¡JA! Menudo premio de consolación, nada más lejos de la realidad…pusimos cierre al establecimiento a la 1:30 de la madrugada, es decir, una hora y media más tarde de la que debiéramos porque nuestro jefe, el pobre empresario hostelero, aprovecha ésta manipulación del Estado y los medios de comunicación para razonar respuestas como “cuanto más tardéis en cerrar mejor, que esto sino no podrá salir a flote sólo, a ver como salimos de esta con todas las pérdidas que esto me ha generado y la crisis que se nos viene encima”. El famoso miedo que antes imponía la patronal ahora está siendo sustituído por una especie de melancolía que nos incita a recordar que cualquier tiempo pasado fue mejor y nos la quieren colar con un asedio a base de sollozos sin fundamento. Ya no se estilan las vastas amenazas de antes, ya no se escucha el “si no trabajas con la rápidez que exijo te echo, que a la cola del INEM hay miles como tú esperando”. Ahora se ha convertido en una especie de quejido continuo para ir allanando el terreno, no sea que la cosa se ponga fea y nos tenga que mandar a todos a la calle, a poder ser sin indemnización, claro, que ha perdido mucho en la crisis del coronavirus, sobre todo la vergüenza. Me horroriza ese lavado de imagen con discursos de solidaridad que están surtiendo efecto en el resto de compañerxs que sienten aflicción hacía el empresario y tienen una necesidad de salvar el capitalismo como jamás había visto antes.

Si nos paramos a hablar de EPIS, sólo hemos recibido una pauta sobre su utilización: la mascarilla os tiene que durar toda la jornada laboral (de 10-12 horas en muchos casos) porque son muy caras; por no hablar de desinfección e higiene que como dato escalofriante 2 litros de lejía nos tienen que durar 15 días (exactamente igual que antes de que el excmo. Sr. COVID-19 nos viniese a visitar).

La clientela ahora pide hojas de reclamaciones por la larga espera para coger mesa y expresando su queja porque muchos asiduos se tiran más de los 45 min establecidos por ley con su café leyendo los dramas de El Comercio, ya no piden hojas de reclamaciones como antes creyéndose gourmets de morro fino exigiendo que no había rúcula en su ensalada; por lo menos algo ha cambiado, sí, pero a peor.

Haciendo balance de toda la situación y sabiendo que compas trabajadorxs de sanidad como son lxs auxiliares de ayuda a domicilio que con su buena práxis han resultado contagiadxs, me atrevo a decir que, o mucho tiene que cambiar la sociedad en muy poco tiempo, o mucho van a tener que mentir el gobierno y los medios de desinformación para escurrir el bulto de los próximos rebrotes del virus.

Y sí, la hostelería está salvada, será un verano de turisteo como otro cualquiera o incluso peor por todxs aquellxs que se ven imposibilitadxs para viajar a destinos exóticos y que en este frustrante año van a tener que conformarse con descubrir la Spain profunda.

Personalmente, me parece que estoy viviendo una trama atemporal ya escrita por el terrible comportamiento de las personas, pero eso ya lo sabíamos. Todo va a salir bien.

L.L. (LA CALZADA-GIJÓN)

REBROTA, REBROTA…Y A LXS TRABAYADORXS D’HOSTELERÍA (COMO SIEMPRES)…ESPLÓTASE-YOS:

Primeres impresiones ya “diariu d’a bordu” nun día llaboral cola nueva “anormalidá”.

25 Mayu 2020. Voi camín del trabayu cavilando en tola xente cola que crucio peles aveníes de la ciudá, eses del centru urbanu que tán arrodiaes de zones verdes, eses que nada tienen que ver coles del barriu.

Vamos toxs amontonaxs, guah.xs, vieyxs, babayos ya fatucxs en direición a nengún l.lugar ensín triyar el verde como si siguiéramos col chip enllantáu de l’antigua normalidá na que se prohíbia l’accesu a esos xardinos que tantu decora’l ayuntamientu pa dar la imaxe de ciudá galana, llibre de griesques ya non contaminada…anque haya que dixebrase 2 metros l’alcaldesa tien que tar bien arguyosa de que sigamos siendo civilizaos, de xuru. Lo de la distancia de seguridá, pa otru día.

Molaríame ver a la xente allampiao lo mesmu qu’agora pa cualquier manifestación del pasáu anantes desta situación qu’agora vivimos, pero nun foi asina, de pocu sirve yá llamentase. Agora lo qu’hai que faer ye salir a patiscar con mázcaritu asonsañando que tou va per bien, triando’l cementu col últimu modelu de playeros que foron mercaos en Amazon mientres el confinamientu, respetando les zones piatonales que la pación tiñi de verde y eso péga-yos más a los ecoloxistes, nunsé si llamalo civismu urbanita x dir siempres sobro baldosa o esclavitú consentida que traguemos a lo llargu les décades.

¡Sigo!, l.lego al mio puestu de trabayu dempués de travesar Xixón nun día de calmayu con 23 graos de máxima, l.len de zombies con mázcaros de collores ya banderes bordaes que visten l’últimu modelu de Zara, que nun vaiga a pensar el restu que con esto del confinamientu pueden escaecese les vestimentes que son tendencia nesta primavera-branu, ¡enxamás!

Voi coles idees típiques dempués de lo vivío –bonu, quiciabes cola costume del confinamientu y esti nuevu horariu d’a les 11 en casa la xente volviérase más llariega y miren un pocu poles que dexamos el l.lombu nuna cocina-, ¡JA! Menudu premiu de consolación, namás l.lueñe de la realidá…pesllamos el chigre a la 1:30 la mañana, esto ye, una hora y media más tardi de la que debiéramos porque’l nuesu xefe, el probe empresariu hosteleru, aprovecha esti manipuliar del Estáu ya los medios de comunicación pa danos respuestes como “cuanto más tardéis en cerrar meyor, qu’esto sinón nun va poder salir a flote, a ver como salimos d’esta con toles perdes qu’esto me xeneró ya la crisis que nos vien”. El famosu mieu qu’antes imponía la patronal agora ta siendo sustituyíu por una especie de murria que nos afala pa recordar que otru tiempu pasáu foi meyor y querer inducir con un asediu a base de quexes ensin fundamentu. Yá non se lleven les amenaces d’antes, yá nun s’escucha’l si nun trabayes cola rápidez qu’esixo échote, que nel INEM hai miles como tu esperando”. Agora convirtióse nun quexíu continuu pa dir l.lanando el terrén, nun sía que les coses vaigan tornase fees ya tenga que mandales a toxs a la cai, ensin indenización meyor, caro, que perdió muncho na crisis del coronavirus, sobremanera la vergüenza. Espántame esa llavadura d’imaxe con pallabres de solidaridá que tán dando efeutu nel restu de compañerxs que sienten pena pol empresariu ya tienen una necesidá de salvar el capitalismu como enxamás viera anantes.

Si falamos de EPIS, namá recibimos una pauta sobro’l so usu: el mázcaru tien que duravos tola xornada llaboral (de 10-12 hores en munchos casos) porque son bien cares; por non falar de la hixene que como datu respigante 2 llitros de llexía tienen que duranos 15 díes (lo mesmo que l.legara’l excmo. Sr. COVID-19).

La vecería agora pide fueyes de reclamaciones pola llarga espera pa coyer mesa y espresando la so quexa porque munchxs tírense más de los 45 min establecíos por llei col so café lleendo los drames d’El Comercio, yá nun piden fueyes de reclamaciones creyéndose gourmets de focicu finu esixendo que nun había rúcula na so ensalada; daqué camudó, sí, pero pa pior.

Faciendo balance de tola situación ya sabiendo que compas trabayadorxs de sanidá como son lxs auxiliares d’ayuda a domicilio que cola so bona práxis resultaron contaxiaxs, atrévome a dicir que, o enforma tien que camudar la sociedá en bien pocu tiempu, o enforma van tener que mentir el gobiernu ya los medios de desinformación pa esmucir el bultu de los prósimos rebrotes del virus.

Y sí, la hostelería ta salvada, va ser un branu de turistéu como otru cualesquier o inclusive peor por toxs aquel.lxs que se ven imposibilitaxs pa viaxar a lo místicu ya que nesti mallograu añu van tener que conformase con afayar la Spain fonda.

Paezme que toi viviendo testos yá escritos pol tarrecible comportamientu de les persones, pero eso yá lu sabíemos. Tou va salir bien.

L.L. (LA CALZADA-XIXÓN)